Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+7
Przejdź do mapy serwisu Alt+9
Logo
Animacja 1
Animacja 2
Animacja 3

Aktualności

Znajdujesz się w: Aktualności

Platformy internetowe do sprzedaży płodów rolnych

Aktualności

2022-06-10 11:06

W dzisiejszych czasach sprzedaż produktów przez Internet stanowi coraz większy procent wszystkich dokonywanych zakupów. Także sprzedaż płodów rolnych przez Internet cieszy się coraz większą popularnością wśród konsumentów. Zauważamy, że coraz więcej konsumentów, dzięki wzrastającej świadomości wybiera zdrowe i świeże produkty, za które skłonni są płacić wyższą cenę.

Dla rolników stanowi to olbrzymią szansę na skrócenie łańcucha, bezpośrednią sprzedaż swoich produktów konsumentowi i pozyskanie większego udziału w marży detalicznej. Podstawą sukcesu są tu rozwiązania informatyczne. Rolnik może pokusić się o budowę własnego sklepu internetowego, korzystanie z istniejących platform sprzedażowych lub połączenie jednego z drugim. Warto też pomyśleć o współpracy z innymi producentami, tak, aby konsumentowi zaproponować szerszy wachlarz produktów.

Jeszcze do niedawna problemem była logistyka. Jednak są już na rynku rozwiązania, typu paczkomaty, które ułatwiają dostarczenie produktu konsumentowi. Gorzej jest w przypadku konieczności zachowania łańcucha chłodniczego w procesie dystrybucji.

Należy również pamiętać, że proces obsługi sprzedaży internetowej jest czasochłonny. Na bieżąco należy odbierać zamówienia, przygotowywać produkty do wysyłki oraz wysyłać je wybranym kanałem.  Ten proces generuje również koszty. W ramach PROW można było skorzystać z działania „Współpraca”. Taka forma dotacji będzie kontynuowana w ramach Krajowego Planu Strategicznego oraz Krajowego Planu Odbudowy.

Platform pozwalających na sprzedaż płodów rolnych jest całkiem sporo, dlatego warto przed zakupem zapoznać się z ich funkcjonowaniem.

Przyjrzyjmy się zatem wybranym kilku platformom: 

Nazwa platformy

Link do strony

Opis platformy

Polska smakuje

https://www.polskasmakuje.pl/  

Kupujący ma możliwość wybrania certyfikowanego produktu. Na stronie znajduje się wyszukiwarka pozwalająca na szybkie znalezienie certyfikatu poszukiwanego przez użytkownika poprzez wybór z wyświetlającej się listy.

Paczka od rolnika

https://www.paczkaodrolnika.pl/

To projekt realizowany wyłącznie przez rolników. Rolnicy realizują sprzedaż swoich własnych produktów pod marką „Odrolnika” i w formie tzw. „Paczki od rolnika”, która polega na tym,

że wszyscy producenci prowadzą sprzedaż bezpośrednią. Stowarzyszenie GRUPA ODROLNIKA pełni funkcję koordynatora, zajmując się równocześnie rozwojem projektu i promocją idei sprzedaży bezpośredniej. Dzięki temu rolnicy uzyskują lepszą cenę za swoje produkty, natomiast konsumenci mają dostęp do świeżej, wysokiej jakości żywności.

Wiejska e-skrzynka

http://wiejskae-skrzynka.pl/

Pomijamy  pośredników - skracając  drogę od producenta do konsumenta.  Chcemy aby żywność przez nas produkowana była dostępna dla mieszkańców miast, a rolnik otrzymał godną zapłatę za swoją pracę”.

Rolnik handluje

https://rolnikhandluje.pl/

Ten rodzaj sprzedaży charakteryzuje się bezpośrednim kontaktem rolnik – konsument. Nabywca ma możliwość oceny jakości, procesu powstawania i wytwarzania oferowanych produktów. Kupowanie odbywa się na otwartej przestrzeni, bezpośrednio na gospodarstwie, a nie w zamkniętych halach czy marketach. Naszym zdaniem jest to ogromny atut. Daje cenną wiedzę i gwarancję pochodzenia oferowanych produktów. Nabywca ma możliwość zaopatrzyć się w zdrową żywność wiadomego pochodzenia, a Rolnik otrzymuje 100% ustalonej ceny.

Wielkopolski bazarek

https://www.wielkopolskiebazarek.pl/

Funkcjonuje on pod patronatem Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Dużym ułatwieniem dla użytkowników e-bazarku jest możliwość skorzystania z infolinii. Telefonując pod numer podany na stronie internetowej użytkownik może liczyć na uzyskanie pomocy np. w procesie rejestracji oraz rzetelną odpowiedź na wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem strony.

Taka forma sprzedaży niesie za sobą wady jak i zalety. Z pewnością zaletami e-sprzedaży są: dotarcie do szerokiego grona klientów, wysyłka, dostarczenie towaru lub transakcja „na polu”, sprzedaż detaliczna małych ilości, natomiast wśród wad wymienia się: konieczność rejestracji i sporządzenia opisu produktu, brak Internetu lub umiejętności pozwalających na obsługę portali.

           

 

Opracowanie:

Aleksander Poznański

Andrzej Przepióra

 

Źródło: Ceny rolnicze, materiały własne

 

 

Dane kontaktowe

Dane kontaktowe

Wielkopolska Izba Rolnicza
ul. Golęcińska 9e, 60-626 Poznań

tel. 61 227 01 30

fax 61 227 01 31

e-mail: sekretariat@wir.org.pl

RSS YB fb

Godziny pracy

Godziny otwarcia

Poniedziałek do piątku

od 7:30 do 15:30

WIELKOPOLSKIE POGODA
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.